HOOFDSTUKKEN
9.1 Tevredenheidsonderzoeken
Naast de regelmatige activiteiten van de teams en secties om de kwaliteit van het Dongemond college te waarborgen, zijn er ook andere jaarlijkse activiteiten waarmee we de kwaliteit van ons onderwijs in de gaten houden. Elk jaar onderzoeken we of de schoolloopbaan van de leerling goed past bij de ambities, op basis van instroom- en doorstroomgegevens. We meten ook de kwaliteit van de resultaten per vak en vakdocent aan de hand van de cijfers. In het kader van het project ‘Vensters voor Verantwoording’ meten we elk jaar de tevredenheid van onze leerlingen en eens in de twee jaar die van ouders/verzorgers en medewerkers. Op basis van de resultaten bespreken we zaken binnen de afdelingen en nemen we, waar nodig, actie. Daarnaast heeft iedere medewerker jaarlijks een functioneringsgesprek met de leidinggevende, waarin ook de behaalde resultaten worden besproken. Ook leerlingen geven feedback voor deze gesprekken.
Belanghebbenden voor ons onderwijs
We betrekken belangrijke partijen bij ons onderwijs en hebben regelmatig overleg met onze ouderklankbordgroepen, leerlingenraden, medezeggenschapsraad, basisscholen in onze gemeenten en andere scholen in de regio. De samenwerking met scholen in de regio is goed en er is een “warme overdracht” van leerlingen die bij ons komen.